11 maja 2015

Pamiątki z dzieciństwa

       Ja-mama w air max'ach jestem maniakiem zbierania różnych dupereli, z którymi mam jakieś wspomnienia czy coś w ten deseń. Do najdrobniejszych pierdułek, przywiązuje się sentymentalnie, efekt? Zagracone pułki, pudełka, które walczą ze swoją zawartością i proszą o opróżnienie. Od tych prostych standardowych czyt. pamiętników, wyblakłych liścików szkolnych do tych najdziwniejszych. O tak! Mam dość sporą kolekcję jeśli chodzi o czasy podstawówki, gimnazjum itd.

         A co z okresem, kiedy siku robiłam w pieluchę, w rączce miałam smoczek, a moim kumplem był brązowy miś-Zyzio? No właśnie i tu już mogę mieć odrobinę żalu do mojej mamy, niestety nie mam zbyt wielu pamiątek z tego okresu, raptem kilkadziesiąt zdjęć, totalnie wymieszanych z innymi fotografiami i ostatnio cudem odnaleziona bransoletka ze szpitala, którą miałam na nóżce. Dlatego, gdy zaszłam w ciąże postanowiłam zrobić takie "pudełko wspomnień" dla mojego dzidziusia. Ma dopiero niecałe 5 miesięcy a już ma sporą kolekcje :D

  •  test ciążowy
  •  fotografie brzuszka- co miesiąc robiłam zdjęcia
  •  filmiki jak skakał mi w brzuszku, 
  • bransoletka szpitalna, 
  • multum fotografii ze szpitala, 
  • szatka z Chrztu Św,
  • pierwszy smoczek
  • pierwsze buciki,
  • pierwsza czapeczka, itp..).
Czekamy jeszcze na pukiel włosków-jak na razie nie ma na główce ich za dużo :):)

Do tego założyłam specjalny kalendarzyk, w którym robię codziennie krótkie wpisy z życia mojego skarba :)





























Nie zajmuję mi to dużo czasu, a myślę, że będzie to niesamowita pamiątka, za kilkanaście lat, może na któreś urodziny synek dostanie to w prezencie :)!


Przeszukując internet natknęłam się na jeszcze takie pomysły:

Pamiątki=fotografie, a co z filmikami? Spotkałam się z pomysłem nakręcenia krótkich filmików, które przedstawiałyby wszystkie miejsca dziecka, np. jak wyglądał pierwszy pokój dzidziusia, ulubiony plac zabaw, park, przedszkole itd...
Mama reporter- czyli wywiad z dzieckiem! Dla mnie bombowy pomysł! Najpierw stworzyć liste pytań (" Jak masz na imie", "ile masz lat","twoja ulubiona zabawka itp...) Nagrywać odpowiedzi i co rok powtarzać te same pytania. Ja już zaczynam... od gaworzenia :D.
Odciski stópek i dłoni- dość popularne, nawet w Rossmanie ostatnio widziałam, gotowe zestawy. 


Pamięć bywa ulotna, warto gromadzić i zbierać wspomnienia w postaci różnych pamiątek, za pare lat  będą odtwarzać obrazy, wzruszać i śmieszyć. A pociechy- na pewno będą stokroć wdzięczne!


♥Memories...










Ktoś może się wypowiedzieć na ten temat
- czy też zbieracie pamiątki dla swoich pociech?
Może podzieli się pomysłem?



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz